מדרסים לנעליים – איך לבחור מדרסים להקלה בכאבים?

שתפו

כשאנחנו נחים בערב על הספה אחרי יום ארוך ומפנטזים על מסאז' בכפות הרגליים מותשים מהליכה והתרצצויות של חיי היום יום וכבר עושים חיפוש בגוגל למקומות, יכול להיות שזה בגלל ההליכה הממושכת, אנחנו לא אומרים שלא. אבל רגע לפני שסוגרים מסאז' – חשוב לבדוק שהנעליים שאנחנו נועלים באמת מחזיקות את כף הרגל שלנו בצורה נכונה. נעליים לא מתאימות יכולות לגרום לכאבים בכפות הרגליים ואף להקרין לגב התחתון ולגרום לכאבים כרוניים. אולם אין צורך לסבול – יש לכך פתרון. התאמת מדרסים לנעליים יכולים לייצב את מנח כף הרגל, לסייע בשמירה על היציבות בעמידה ממושכת ובהליכה ולתת מענה לבעיה.

כדי לא ליצור נזקים משניים עם מדרסים לא מותאמים, הנה כמה טיפים לבחירת מדרסים מומלצים:

  1. סוג הבעיה: יש לאבחן את הבעיה ממנה אנחנו סובלים, שהיא זאת שהובילה אותנו לבחירת המדרסים. האם מדובר בבעיה בעקב, בעיה בקשתית של הרגל או בכלל בעיות ברכיים? לכל סוג כזה של בעיה מתאים מדרס שונה. בחירת מדרס יקר שעולה הרבה כסף, לא בהכרח תתקן לנו את הבעיה ממנה אנחנו סובלים. יקר יותר לא אומר בהכרח טוב יותר. המפתח הוא בבחירת מדרס מותאם לסוג הבעיה ממנה אנחנו סובלים.
  2. סוג הפעילות: מדרסים שונים מתאימים לסוגי פעילויות שונות. לדוגמא: מדרסים עבים יסייעו לנו לשמור על יציבות במהלך הריצה ומדרסים דקים יעזרו לנו  להרגיש נוח יותר בספורט כמו כדורגל. בחירת מדרסים תלויה בסגנון הפעילות המועדף עלינו. בין אם זה אירובי, רכיבה או טיולים רגליים ממושכים – ההבחנה בין סוגי הפעילויות השונים תסייע לנו לבחור מדרסים העשויים מחומרים המתאימים לצרכים שלנו. מדרסים טובים חיוניים ליציבות כף הרגל להפחתת כאבים כרוניים לכלל האנשים, לא רק לספורטאים או כאלו העוסקים בפעילות גופנית בשגרה.
  3. גודל הרגל:  למדרסים שונים ישנן מידות שונות. לכל מדרס נעשית התאמה אישית לכף הרגל. על מנת לבחור מדרסים מתאימים אנחנו צריכים לוודא שהם מתאימים לגודל כף הרגל שלנו. את המדידות וההתאמה אפשר לבצע במקומות שמתמחים בייצור מדרסים בהתאמה אישית.
  4. סוג הנעל: יש לבחור מדרסים בהתאם לדגם הספציפי של אותה הנעל. כדאי לשים לב לפרמטרים כגון: גודל, משקל וגובה הנעל ומאפיינים נוספים של הנעל.
  5. רמת האמינות:  צריך לבדוק את המקום ממנו אנחנו רוכשים את המדרסים, שמדובר במכון אמין ומורשה של ייצור מדרסים אורטופדיים ושיש על המקום המלצות. יש מקומות שעובדים עם קופות החולים השונות כגון: מכבי, כללית, מאוחדת ולאומית וכך ניתן לקבל מדרסים במחיר מסובסד. בתהליך התאמת המדרסים יתשאלו אותנו על סוג הכאב ומיקומו על מנת לאבחן את הבעיה ולייצר את המדרסים שיתקנו את הבעיה. אנחנו צריכים לשים לב שאנחנו מקבלים מענה מקצועי ושנקבעות לנו פגישות המשך על מנת לפקח על התהליך של השימוש במדרסים לאורך זמן.

בשורה התחתונה הרבה מדגמי הנעליים לא מעוצבים בצורה מותאמת בהכרח לכף הרגל שלנו. אנשים רבים לא מייחסים לכך חשיבות ואינם מבינים מהיכן נובעים הכאבים הכרוניים בגב ובכפות הרגליים. הרגליים הן משטח היציבות לכל הגוף ולכו חשוב שנשמור עליהן. לאנשים רבים יש כף רגל שטוחה לדוגמא. התאמת מדרסים לנעליים לאנשים בעלי כף רגל שטוחה מייצבים את כף הרגל בצורה נכונה, משפיעים על ההליכה והיציבה, מונעים כאבים ובטווח הארוך משפרים את איכות החיים. כיום, ישנן טכנולוגיות שונות ומתקדמות לייצור מדרסים בהתאמה לכף הרגל כדי לפתור מגוון רחב של בעיות רפואיות וכאבים.

מדרסים אורתופדיים ומדרסים באופן כללי אינם מיועדים לספורטאים בלבד! להפך – הם חיוניים לכל אדם או אישה המשנעים עצמם בהליכה ממקום למקום. המדרסים צריכים להיות מותאמים לרקע הבריאותי שלנו, למבנה הגוף ולמשקל שלנו. אנו מקווים כי הטיפים שנתנו כאן יסייעו לכם בבחירת מדרסים שישמרו על בריאותכם.

אזורי הטיפול במדרסים: לחץ כאן

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

דילוג לתוכן