מגף לשבר – מוצרי אורתופדיה לאחר ניתוח או שבר

שתפו

מגף לשבר משמש כפתרון לשיקום שבר או שיקום פציעות הקורות בקדמת כף הרגל, באמצע כף הרגל (באזור קשת כף הרגל) בחלק האחורי של כף הרגל. כלומר בעקב ובקרסול. מטרת המגף הוא לסייע בתהליך ההחלמה מהשבר ואף למנוע מצב של גבס.

מגף לשבר הוא מגף אורטופדי. ישנם שני סוגים של מגפיים לשבר. מגף אורטופדי ארוך מתנפח ומגף אורטופדי קצר. המגף האורטופדי הארוך יכול לשמש גם כמגן קרסול קשיח עם שרוכים. אפשר ליצור התאמה אישית שלו לרגל, על ידי ניפוח המגף בכפתור מובנה. מגף ארוך נועד לשימוש אחרי שבר בקרסול או ניתוח, במיוחד אחרי ניתוח בגיד אכילס.

מגף הליכה קצר מיועד בעיקר לשימוש על קרסול נפוח וגם כנעל הליכה לאחר שבר בעצמות המסרק כתמיכה לאחר נקע בקרסול.

סוגי מגפיים לשבר

מגף הליכה קצר –  נועד לטיפול במצבים הבאים: שברים ושברי מאמץ בכף הרגל. לאחר ניתוח הלוקס ולגוס או בניון, לאחר נקע חמור, שבר או ניתוח בקרסול, לצורך המשך טיפול לאחר גבס או במקום גבס. למגף ההליכה הקצר שילדה עמידה וסמי קשיחה בחלק החיצוני.

השילדה שלו מספקת אחיזה, ייצוב והגנה על כף הרגל והקרסול. המגף עשוי מחומרים פולימריים קשיחים בעל שכבה של ריפוד פנימי ונסגר עם וולקרו איכותי.

מגף הליכה קצר יכול להיות תחליף ראוי לגבס והמעטפת הקדמית שלו מספקת כיסוי מלא של הרגל בצורה הדוקה ויציבה.

במגף יש מערכת משאבות מובנית לדחיסה על מנת לבצע התאמה אישית של המגף לנוחות מירבית, עוזרת לייצב את הקרסול ולמנוע נפיחות. המערכת היא על בסיס מערכת כיס אוויר כפול והיא פשוטה ונוחה לתפעול.

הסולייה של מגף ההליכה הקצר מתכוננת בצורה שמונעת החלקה ובולמת זעזועים לשיקום מהיר מהפציעה\ניתוח.

במגף יש מגן אצבעות מתכוונן באופן מובנה לאקסטרה הגנה על כף הרגל. בסיס המגף בנוי בצורה נדנדה על מנת לדמות תחושה של הליכה רגילה וקלילה הכוללת בלימת זעזועים ופיזור עומסים.

יש להיזהר בעת ניפוח המגף, על מנת לא לנפח אותו יותר מידי. אם יש שינוי בצבע גוון העור זה אומר  שהמגף נופח יותר מידי. יש להיזהר במיוחד במקרים של סוכרת, בעיות כלי דם נוירופתיה. לצורך שמירה על הבטיחות יש להוציא את האוויר מהמגף לפי שחולצים את המגף.

מגף הליכה ארוך –  מגף הליכה ארוך תורם לפתרון של מספר מצבים רפואיים הנגרמים עקב פציעות או שיקום כף הרגל והקרסול. מצבים כגון: שבר ללא תזוזה בקרסול, נקע חמור בקרסול, לאחר ניתוח גיד אכילס. המגף יכול לשמש כקיבוע לאחר ניתוח בקרסול והמשך טיפול אחרי גבס או במקום גבס.

מגף ההליכה הארוך מעוצב ומתוכנן עם שילדה חצי קשיחה בחלק החיצוני שמסייעת בייצוב, באחיזה ובהגנה על הקרסול וכף הרגל. בחלק הפנימי של המגף באזור הקרסול יש 2 תאי אוויר שצריכים להיות מנופחים על ידי המפוח שנמצא בחלק העליון של המגף. אין לנפח יותר מיד חזק בצד של הפציעה.

בעת הניפוח אמורה להיווצר רק תחושה קלה של לחץ על הרגל. הניפוח צריך להיות שוויוני בכל שלושת צידי המגף. אם הניפוח חזק מידי באחד מהאזורים יש להוריד את הלחץ בכרית האוויר. כריות אוויר יוצרות תחושת דחיסה של הקרסול ומסייעות לייצוב הקרסול ומניעת נפיחות באזור.

בדומה למגף הקצר, הסוליה של המגף הארוך מעוצבת בצורת נדנדה על מנת לדמות תחושת הליכה טבעית, לזרז את תהליך ההחלמה, לבלום זעזועים ולסייע בפיזור עומסים.

יתרונות מגף לשבר

מגף לשבר מעניק למטופל תחושת נוחות מקסימלית, מספק למטופל שליטה על מצבו ומזרז את החלמתו עם המגפיים לשבר המתקדמים ביותר להליכה. בעזרת מגף להליכה בעיצוב מהונדס מחדש עם טכנולוגיית ניפוח משולבת, אפשר להגיע לתוצאות משופרות בפתרון בעיות ומצבים רפואיים. היתרון במגף לשבר הוא שזה פטנט ייחודי לצעידה על משטח מרופד, הממקסם את בלימת הזעזועים בעזרת טכנולוגיה דו ממדית המאפשרת החלמה מהירה יותר. מוצר האורטופדי מגף לשבר יש תוצאות קליניות מוכחות בשטח של עשרות שנים.

 

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

דילוג לתוכן