נעל דרקו – מתי משתמשים בנעלי דרקו?

שתפו

מה זה נעל דרקו?

נעלי דארקו הם נעליים עם הגבהה המספקות תמיכה לרגל ולרוב משמשות על מנת לסייע לאנשים אחרי ניתוח בו המטופל מתבקש שלא לדרוך על אצבעות כף הרגל. עם זאת, הנעליים מסייעות גם לטיפול והתאוששות במצבים רפואיים שונים כגון: דורבן בעקב, שברים ברגל, שברי מאמץ, פצעי לחץ וכיבים בחלק הקדמי של כף הרגל.

הודות למבנה הייחודי של הנעל שמאובטח באמצעות רצועות, הנעל יכולה להתלבש על כף רגל חבושה ומגובסת והיתרון שלה הוא שהיא מעבירה את מירב המשקל לתמיכת הגוף לצד של העקב. גם אם הרגל נפוחה מאוד לאחר הניתוח, ניתן להתאים את נעל דרקו לכף הרגל.

נעל דארקו עוצבה ותוכננה במיוחד על מנת לאפשר חלוקת עומסים בצורה נכונה לאחר פציעה בקדמת כף הרגל או לאחר ניתוח על ידי הסרת הלחץ הנוצר מהמשקל המונח לרוב על קדמת כף הרגל.

למה משמשת נעל דרקו?

נעל דרקו מסייעת בהורדת לחץ ואיוורור כף הרגל, על מנת לאפשר ריפוי יעיל ומהיר במקרים בהם יש כיבים ופצעי לחץ בקדמת כף הרגל. הנעל יכולה להתאים גם לרגל ימין וגם ברגל שמאל ומגיעה במידות שונות כדי לספק התאמה מושלמת לכף הרגל.

סוגי נעלי דארקו

נעל דרקו רפואית ללא הגבהה –

זוהי נעל שטוחה, ללא הגבהה והיא מתאימה לרגל מגובסת או לרגל לאחר ניתוח. הנעל עצמה עשויה מחומר נושם ובעלת ריפוד. נעל עם רצועות וולקרו לאחיזה מלאה ויציבה עם סוליה למניעת החלקה של כף הרגל. היתרון בסוליה של הנעל הזו היא שהיא מתאימה את עצמה לכף הרגל, ללא צורך בשימוש בסוליה נוספת. עם הסוליה המגיעה בנעל דרקו ללא הגבהה אפשר לצאת להליכה לפעילויות נוספות מחוץ למתחם הבית ללא בעיה. נעלי דרקו רפואיות ללא הגבהה מפחיתות את הלחץ שנגרם מנשיאת משקל עד 57% על קדמת כף הרגל ומסייעת בריפוי מהיר יותר פוסט הליך כירורגי, טראומה פציעות בכף הרגל או כיבים.

נעל דארקו עם הגבהה אחורית –

הייעוד של נעל דארקו עם הגבהה אחורית הוא להפחית עומסים מהעקב והיא מעוצבת בצורה כזו בה החלק האחורי של הנעל יוצר הגבהה של 15 מעלות. זוהי נעל בעלת סוליה מרופדת ועמידה עם פתח לאוורור האצבעות. נעל דארקו אחורית עם הגבהה מתאימה בראש ובראשונה לכאלו שעברו ניתוח בכף הרגל במצבים רפואיים שונים ביניהם: שברי מאמץ, שברים, כיבים ופצעי לחץ ודורבן בעקב.

נעל דארקו עם הגבהה קדמית –

הנעל הזאת נקראת נעל דרקו עם הגבהה קדמית משום שהיא נעל בעלת הגבהה של 15 מעלות בחלק הקדמי שלה, מטרת העל שלה היא הפחתת עומס על קדמת כף הרגל והאצבעות והעברת הלחץ לכיוון אמצע כף הרגל. זוהי כמובן נעל אורתופדית שנועדה לסייע בריפוי והתאוששות פוסט ניתוח או לכף רגל סוכרתית והיא בעלת סוליה מרופדת ויציבה. זוהי נעל רחבה ובעלת פתח קדמי לאצבעות וניתן להתאים אותה באופן אישי לכף הרגל.

נעל דארקו מיועדת למחלימים מניתוחים ולטיפול בפציעות בכף הרגל ומספקת תמיכה עוטפת תוך שמירה על זרימת דם נכונה ואוורור ומניעת לחצים ופיזור עומסים בצורה המיטבה עם המחלימים.

דגמים מסוימים של נעלי דרקו יכולים להתאים לסוכרתיים. דגמים אלו תוכננו לאנשים עם סוכרת הנמצאים בסיכון מוגבר לפתח בעיות ברגליים בשל זרימת דם לקויה לאיזור ונזק עצבי. לנעליים אלו יש בדרך כלל בסיס רחב וסוליה יציבה יותר לסיוע בהפחתת לחץ על הרגל ונעליים אלו הם בעלי סוליה נשלפת כדי להתאים לצרכים האורתופדיים.

לבחירת נעל דארקו מתאימה יש להיוועץ ברופא או איש מקצוע בתחום הטיפול בכף הרגל.

לנעלי דארקו: לחץ כאן

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

דילוג לתוכן