מייצב ברך – מוצר אורטופדי לתמיכה בברך

שתפו

התפקיד הראשוני והעיקרי של מייצב ברך הוא לספק תמיכה ויציבות למפרק הברך. מייצב ברך מפעיל לחץ עדין על השרירים ההיקפיים והגידים אשר יכולים לסייע בהפחתת כאב לשיפור היציבות. מייצבי ברך גם יכולים לסייע בשיפור התנועתית והגדלת טווח התנועות, מה שיכול להיות יעיל במיוחד עבור אנשים עם תנועתיות מוגבלת בשבל כאבים או פציעה. במקרים מסוימים, מייצבי ברך עשוים לשמש לסיוע במניעת פציעות ברך אצל ספורטאים ויחידנים פעילים.

עם זאת, חשוב לציין שהשימוש במייצב ברך צריך להיות כחלק מתכנית טיפול מקיפה הכוללת התערבויות אחרות כגון טיפול רפואי והתעמלות ראויה. כמו כן, חשוב להיוועץ באיש מקצוע רפואי לפני שמשתמשים במייצב ברך.

איך  ומתי מייצב ברך יכול לעזור?

מייצב ברך יכול לסייע ב:

  1. תיקון מסלול פיקת הברך הסוטה ממסלולה עקב תנועות לא מתוכננות.
  2. חלוקת עומסים שנוצרים על הברך ובמיוחד על אזור הפיקה הרגיש, כך שיפוזרו באופן שווה.
  3. זירוז תהליך ההחלמה לאחר ניתוח וחיזוק מפרק הברך.

מייצב ברך יכול לעזור לאנשים עם כאבי ברכיים. כאבי ברכיים בהליכות, כאבי ריצות, טיולים וכאבי הרמת משקולות. מייצב ברך יכול לסייע במגוון פעולות החל מעלייה במדרגות והתכופפויות אקראיות ועד פעולות יותר ספורטיביות כמו רכיבה על אופניים ודחיקת משקלים בחדר כושר.

סוגי מייצב ברך

ישנם מספר סוגים שונים של מייצבי ברך והסוג הטוב ביותר הוא כזה המתאים לצורך ולבעיה ממנה את סובלים ואותה אתם רוצים לפתור:

  • מייצב ברך עם צירים – למייצבי הברכיים אלו יש צירים בשני צידי מפרק הברך המאשרים טווח תנועה גדול יותר של תמונה. לעיתים קרובות הם משמשים אנשים עם פציעות ברכיים או לאחר ניתוח הזקוקים לתמיכה נוספת בתהליך ההתאוששות וההחלמה
  • מייצב ברך עוטף – מייצבים אלו תוכננו ועוצבו כך שיתלבשו מסביב לברך ומוחזקים למקום באמצעות רצועות וולקרו.מייצבים אלו בדרך כלל יותר גמישים ופחות נוקשים ממייצב ברך עם צירים. מה שהופך את המייצב ברך הזה לפתרון טוב בשביל ספורטאים מקצוענים או כאלו העוסקים בפעילות גופנית
  • מייצב פיקת הברך – מייצב אשר נועד לסיוע לייצוב פיקת הברך ולעיתים קרובות קרובות מטפלים במצבים רפואיים כגון: תסמונת כאב הברך הקדמי (PFPS)
  • מגן ברך (שרוול ברך) ניאופרן – מייצב ברך העשוי מניאופרן,  חומר מגומי סינטטי המספק חום ודחיסה  למפר הברך. לעיתים קרובות מגן הברך הזה משמשי לסיוע בהפחתת הכאב ושיפור יציבות.
  • מייצב ברך בהתאמה אישית – מייצב הברך הזה נעשו על מנת להתאים למידות הספציפיות של הברך של המטופל. מייצב הברך הזה בדרך כלל יותר יקר ממייצבים אורטופדיים אחרים, אך עם זאת הוא עשוי לספק תמיכה והתאמה טובה יותר לברך.

יתרונות מייצב ברך

מייצב ברך הוא סוג מוצר שנלבש מסביב לברך ומספק תמיכה ויציבות למפרק. הנה כמה מהיתרונות של שימוש במייצב ברך:

הקלה בכאבים – ייצב עשויו לסייע להקלה על כאבים הנגרמים ממצבים כגון: דלקת מפרקים ניוונית, נקעים ברצועה, כאבי פיקה ירך.

שיפור היציבות – על ידי סיפוק תמיכה למפרך הברך, מייצב ברך יכול לסייע לשיפור היציבות והפחתת הסיכון לפציעות בעת פעילות פיזית.

הגברת התנועתיות – מייצב ברך יכול לעזור לשיפור התנועתיות ולאפשר טווח רחב יותר של תנועה  מה שעשוי להועיל במיוחד לאנשים עם טווח תנועתיות מוגבל בשל כאב או פציעה.

שיפור ביצועים – ספוראים ויחידים העוסקים בפעילות גופנית משתמשים במייצבי ברך כדי לעזור להם לשפר את ביצועיהם ולהפחית את הסיכון לפציעות ברכיים.

מה לבדוק כשבוחרים מייצב ברך?

מכיוון שיש צורך בשימוש במייצב ברך לאחר פציעות מסוימות לצורך שיקום, חשוב שנבחר מייצב ברך איכותי שלא מייצר לא נזקים משניים בשל איכות ירודה. מייצב ברך צריך להיות חזק גמיש בו זמנית, שיהיה עשוי מחומרים קלים כמו אלומיניום והוא צריך להיות מתאים לסוג הפציעה ולטיפול בה.

בחירת מייצב ברך או מקבע ברך היא מהותית לשמירה על הבריאות שלנו. מייצב הוא מוצר אורטופדי לכל הניתן במרשם והמלצה על ידי אורטופד בלבד

למייצבי הברך: לחץ כאן

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

דילוג לתוכן